Stratejik Beyanlar ve Politikalar
MİSYONUMUZ
TOBB Borsacılık kanun ve mevzuatların verdiği görev yetki ve sorumluluklar çerçevesinde, borsacılık faaliyetleri yürütmek, ticaret hayatının önündeki engelleri kaldırmak için lobicilik faaliyetleri yapmak sosyal ve ekonomik projelerle sürdürülebilir tarım ve hayvancılık için çalışmak.
VİZYONUMUZ
Sosyal ve ekonomik alanlarda proje üreterek, ilimizin tarım ve hayvancılık merkezlerinden biri olmak.
TEMEL DEĞERLER
- Şeffaf, tarafsız, hesap verebilir bir yönetim anlayışı
- Sürekli üyelere yönelik yatırım yapmak
- Sürekli öğrenme ve geliştirme
- Dürüstlük, doğruluk, eşitlik ve güvenilirlik
- Verdiğimiz kaliteli hizmet ve iş ahlakımız ile Kayseri ticaret kültürünü her zaman ve her yerde en iyi şekilde temsil etmek,
- Proje ve şehre kattığı değerlerle örnek gösterilen kurum olmak,
- Her alanda inovasyonu desteklemek,
- Kar, ama üyelerimizin yararına olan her türlü kâr,
- Hizmet binamızın kapısından çıkan her üyemizin yüzünde tebessüm görmek.
Kalite ve Akreditasyon Politikası
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi ve TOBB Akreditasyon şartlarını uygulayan, kurumsal yapısı, üst yönetimleri ve tüm personeli ile kendini sürekli iyileştiren, verdiği hizmeti sürekli geliştiren, üyeleri için etkin ve katma değer sağlayan, memnuniyet odaklı bir borsa olmaktır.
Mali Politika
- Borsa mali yönetimi; tek düzen muhasebe kurallarına göre, amaca uygunluk, verimlilik, ihtiyatlılık ve denk bütçe ilkelerine göre uygulanır.
- Harcamalar mevzuat şartlarına uygun bir şekilde Yönetim Kurulunun önerisi ve Meclisinin kabulü ile planlanır ve yapılır.
- Gelirlerin toplanması ve giderlerin yapılmasında doğru ve zamanında bilgi paylaşımı sağlanır. Borsanın tüm prosesleri gibi mali prosesi de risk yönetimi esaslarına göre yönetilir ve üyelerine katma değer sağlayacak faaliyetler için harcanır.
İnsan Kaynakları Politikamız
Borsamız personel seçiminden ve yönetime kadar şu ilkeleri benimsemiştir;
- İşin gerektirdiği nitelik, yetenek ve bütçe imkânları doğrultusunda yeterli sayıda insan kaynağını istihdam etmek,
- Çalışanların sürekli eğitim ile kişisel ve mesleki gelişimini sağlamak,
- Performanslarını geliştirme ve değerlendirme ortamı yaratmak,
- Kurum içi iletişimi ve memnuniyeti yüksek tutacak olanakları sağlamak.
- Kurumun konumunu güçlendirmek amacıyla değişime ve gereksinimlere hızla adapte olabilecek bir organizasyonel yapıyı sürekli geliştirmeyi,
- Kurumda ekip çalışmasını teşvik ederek ve bireyi geliştirerek daha başarılı olmasını sağlamaktır.
Üye İlişkileri ve Şikâyet Yönetimi Politikamız
Borsamız;
- Üyelerinde gelen talep, öneri, şikâyet ve hatta beklentilerini iyileştirme fırsatı olarak ele alır ve bunları hızlı, etkin, objektif, adil ve gizlilikle değerlendirir,
- ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi ilkelerine bağlı kalarak, şikâyetlerin çözümünde herhangi bir maddi beklenti ve bedel talebinde bulunmadan harekete geçer,
- Özellikle başarı hikâyesi olan üyelerini ödüllendirerek, diğer üyelerin örnek almasını sağlar,
- Birlikte yönetim anlayışı ile sürekli gelişimi hedefler.
Haberleşme Yayın Politikamız
Teknoloji dünyasının sağladığı her türlü yeni haberleşme ve iletişim olanaklarını kullanarak, üyelerine, paydaşlarına ve kamuoyuna doğru bilgileri paylaşan, özellikle yatırım ve ekonomik olanaklarını ileterek proje üreten/ürettiren, kurumsal ve bölgesel katma değer sağlayan bir borsa olmaktır.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri Politikamız
Bilgi güvenliği ve gizliliği başta olmak üzere kurumsal yapısında gerekli iletişim teknolojilerini kullanan, altyapısını sürekli yenileyen ve geliştiren, etkin ve doğru kararlar için veri üreten ve üretilen verileri paylaşan, mülkiyet haklarına saygılı ve her türlü bilgi kirliliği ile riskleri bertaraf etmiş bir borsa olmaktır.